واکنش هندی ها به سفر اوباما+عکس
 
ღ تک ستاره قطب جنوب ღ
فیلتر شکن ، کلیپ ، موزیک ، اس ام اس ، دانلود رایگان
تصاویر پخش شده از شبکه های خبری مختلف حکایت از اعتراضات پراکنده در شهرهای مختلف همچون حیدرآباد و بمبئی دارد به طوری که پلیس این کشور برای جلوگیری از گسترش دامنه اعتراض ها وارد عمل شده است.

این تصاویر حکایت از لگدمال شدن تصاویر رئیس جمهوری آمریکا توسط مردم معترض هند دارد. این در حالی است که روز گذشته نیز صحنه تظاهرات فعالان صلح بود.


روزنامه تایمز هند در این باره می نویسد: احزاب چپ هند در نظر دارند که با برپائی تظاهرات گسترده در کشور نشان دهند که سیاست های آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما مخالف منافع هند است.

به نوشته این روزنامه، مکان اصلی برپائی تظاهرات فردا دوشنبه شهر "منگلور" است اما احزاب چپگرا و بویژه حزب کمونیست هند از مردم این کشور خواسته اند تا در تمام شهرها دست به برپائی تظاهرات بزنند.

بر همین اساس، یکی از اهداف این تظاهرات استمداد عدالت برای قربانیان تراژدی "بوپال" است. به اعتقاد مردم هند نه تنها باید به قربانیان حادثه بوپال غرامت پرداخت شود بلکه مکان حادثه نیز باید از زباله های شیمیایی پاکسازی شود.

در حادثه بوپال که در سال 1984 رخ داد نشت بیش از 350 تن پساماندهای شیمیایی موجب بروز یک تراژدی انسانی در هند شد. در این حادثه که تبعات آن تا امروز ادامه داشته 25 هزار نفر کشته و بیش از 500 هزار نفر مصدوم شده اند.

در همین رابطه احزاب چپگرای هند از برنامه خود برای برپائی تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر این کشور برای فردا دوشنبه خبر می دهند. از جمله این احزاب حزب کمونیست هند است که در بیانیه ای اعلام کرده است: آمریکا تحت رهبری اوباما نیز در اندیشه تسلط بر جهان بوده و اقدامات این کشور بر خلاف منافع دیگر کشورهاست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : آمریکا تحت عنوان همکاری های دوجانبه به هند فشار می آورد تا از سیاست های اقتصادی واشنگتن تبعیت کرده و با طرف هایی که مورد دلخواه ایالات متحده است رابطه برقرار کند و این مسئله به زیان منافع ملت هند است.

در بیانیه احزاب چپگرای هند به نکات زیادی از جمله عراق، افغانستان و مردم بیگناه غزه اشاره شده و آمده است: آمریکا باید هر چه سریعتر و به طور کامل از عراق و افغانستان خارج شده و محدودیت های موجود از سوی اسرائیل علیه مردم غزه برداشته شود.

. 94



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
17 آبان 1389برچسب:, ::
★ALRYN★

درباره وبلاگ


دوستان خوبم سلام بلاخره بعد از 5سال فعالیت از بلاگفا به لوکس بلاگ اومدیم و اینجاهم همون تذکر سایت قدیم رو تکرار میکنم : این سایت همه مطالبش رو از خودش در نمیاره یعنی خودش تولید کننده نیست و با جمع آوری مطالب از دیگر سایت ها و ترجمه ی مطالب خارجی دوست داره تا شما یه وبسایت کامل داشته باشید. ما که راستش رو گفتیم
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 تـک ستاره قـطب جـنوب

 و آدرس alryn.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 280
بازدید ماه : 277
بازدید کل : 23581
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



★خوش آمدید★  
اطلاعات نشان ميدهد که شما هنوز وارد سایت نشدید  برای دسترسی به کلیه امکانات و مطالب سایت باید وارد شوید
برای این کار در بخش ورود اعضا  نام کاربری و کلمه عبور خود را نوشته و دگمه ورود را بزنید
 اگر هنوز عضو نشدید براي عضويت سريع  اينجا  کليک کنيد
 
مدت زمان تکمیل فرم و عضویت شما کمتر از 30 ثانیه خواهد بود
با ثبت آدرس ایمیل خود در خبر نامه آخرین تغیرات + جدید ترین مطالب سایت را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد